Digitalisering bij Lister
We zien dat we ons werk soms praktischer, slimmer en fijner kunnen doen met digitale middelen. Hoe kunnen we dat nu het beste doen binnen Lister? Daar werken we aan met het programma Lister Digitaal. Met dit programma doen we proeven met digitale middelen. We kijken of ze ons werk beter kunnen maken op een manier die bij ons past.
Digitale middelen
Medewerkers van Lister hebben verteld wat zij een goed idee vinden. Voor zichzelf en voor cliënten. Het programmateam van Lister Digitaal is hiermee aan de slag gegaan. We zetten digitale zorgmiddelen in binnen Lister op een manier die ondersteunend is.
Digitaliseren, zodat:
- Cliënten hun weg kunnen vinden binnen de digitale wereld.
- Medewerkers praktischer, slimmer en fijner kunnen werken.
- Het contact met het netwerk van de cliënt, de wijk en Lister versterkt wordt.
Een paar voorbeelden van digitalisering
Dit zijn voorbeelden waaraan de gebiedsteams en de locaties werken:
- Mijn Lister: Meer eigen regie voor cliënten door de ontwikkeling van een virtuele ontmoetingsplaats. Verschillende digitale mogelijkheden komen hier bij elkaar. Plus een eigen community voor cliënten.
- Robot Tessa: “Het is tijd om je medicijnen in te nemen.” Robot Tessa draagt haar steentje bij in de begeleiding en ondersteunt cliënten op verschillende locaties.
- VR-bril: Je voelt je gespannen? Een cliënt (of medewerker) draagt een VR-bril. Hiermee ben je even op een fijne ontspannen plek in de virtuele wereld van VRelax. Je hebt een sollicitatiegesprek waar je je op voor wil bereiden? Ook dat kan met behulp van een VR-bril.
- MijnEigenPlan: Wie werken er vandaag? Welke activiteiten zijn er? Wat voor weer wordt het? Dit soort gegevens worden getoond op een scherm van MijnEigenPlan.
- Kunnen cliënten zelf online afspraken inplannen met hun begeleider? Op meerdere locaties is dit nu mogelijk.
Contact Lister Digitaal
Heb je vragen of suggesties voor het programmateam?


