Begin testfase cliëntenplatform Mijn Lister
20 augustus 2024
Na een goede voorbereiding is het cliëntenplatform Mijn Lister klaar om getest te worden! Op de locaties Rijnsche Maan en Nieuwegein-Zuid wordt het platform onder de loep genomen door cliënten.
Steeds meer moet je online regelen. We bieden onze cliënten ook graag meer mogelijkheden om zelf dingen online te regelen. Daarom hebben we een cliëntenplatform gebouwd met verschillende mogelijkheden. We gaan daarmee een proef houden op enkele Lister locaties, namelijk Rijnsche Maan en Nieuwegein-Zuid. De komende 6 weken verzamelen we verbeterpunten. Daarna gaan we ermee aan de slag om het platform nóg beter te maken. Vanaf eind oktober worden per locatie en/of gebiedsteam meer cliënten uitgenodigd op het platform.
Wat kunnen cliënten vinden op Mijn Lister?
- Digitale middelen reserveren, zoals een VR-bril;
- Een activiteitenoverzicht in de wijk van bijvoorbeeld sportactiviteiten;
- Op dit platform heb je onder andere toegang tot je dossier op Caren;
- Je vindt er informatie over Lister en hun locatie of gebiedsteam;
- Cliënten kunnen hun eigen community starten;
- En ze kunnen chatten met andere cliënten die deelnemen aan het platform. Bijvoorbeeld om af te spreken of om hun passie te delen rond een hobby.
Het platform helpen verbeteren
Cliënten op de testlocaties gaan ons vanaf volgende week helpen om het platform nog beter te maken. Heb je een vraag of suggestie? Mail dan naar listerdigitaal@lister.nl
Programma Lister Digitaal
Mijn Lister is een onderdeel van het programma Lister Digitaal. Dit programma verkent digitale vernieuwingen. Nadat we een digitaal middel goed hebben getest, én als we positief zijn na een proef, worden deze middelen Listerbreed geïmplementeerd. Zo is het team gedoken in de mogelijkheden van robot Tessa en zijn er proeven met de VR-bril (ter ontspanning én om een sollicitatietraining mee te doen). Ook worden – na onderzoek – bestaande systemen beter gebruikt.