Terug naar home

Je hebt je aangemeld voor beschermd wonen. En nu?

We hebben je digitale aanmeldformulier ontvangen. We hebben je een mail gestuurd waarin we dit bevestigd hebben. 

We gaan nu kijken of we alle informatie ontvangen hebben. Als we geen vragen meer hebben, dan nodigen we je uit voor een adviesgesprek. 

We vragen je om je voor te bereiden op dit gesprek. Daarvoor sturen we een formulier naar je op. Dat heet een verdiepingsformulier. Vul dit in en neem het mee naar het adviesgesprek. 

Met dit formulier krijgen we een beter beeld van jouw situatie. Zoals deze nu is. Waar je tegenaan loopt. Maar ook: waar wil je naartoe? Wat heb je daarvoor nodig en van wie?

Wat gebeurt er na jouw aanmelding?

Adviesgesprek

In het adviesgesprek willen we graag kennismaken. We bespreken welke zorg en ondersteuning je nodig hebt. En op welke gebieden. Dat bespreken we met jou. Dat bespreken we ook met jouw naasten en hulpverlening. 

Op deze manier kunnen wij jou passende zorg bieden. Om jouw situatie te verbeteren.

Terugkoppeling

In het adviesgesprek kijken we welke hulp je nodig hebt. Daarna bekijken we of Lister hiermee kan helpen. En op welke locatie we kunnen helpen. Na het adviesgesprek hoor je binnen 7 tot 10 werkdagen of je op de wachtlijst komt. Soms duurt dit wat langer. Dat gebeurt als we nog vragen hebben. Dat hoor je dan van ons. We informeren jou of de verwijzer hierover.

Wachtlijst

De wachttijd voor beschermd wonen hangt af van 2 zaken: je zorgvraag en de locatie waarvoor je op de wachtlijst staat. 

De wachttijden kunnen per locatie verschillen. Houd rekening met lange wachttijden. Soms kun je tijdelijke zorg krijgen. Totdat jouw plek beschikbaar is. Als dat zo is, dan hoor je dat van ons.

Contact tijdens wachttijd

Tijdens de wachttijd willen we graag op de hoogte blijven van jouw situatie. Dat vinden we belangrijk. We bespreken dan ook hoe jij je kunt voorbereiden op het wonen bij Lister. Daarom houden we contact tijdens de wachttijd.

We kijken ook of het advies nog steeds past bij jouw wensen. En bij wat je nodig hebt. Misschien is er iets veranderd. Dan kijken we wat voor jou het beste is. Geef het daarom door als er iets verandert bij jou.

Plaatsing en plaatsingsgesprek

Zodra er een plek is die bij jou past, laten we het weten. We maken dan een afspraak voor een plaatsingsgesprek. Dat gesprek is met jou en je naasten. De hulpverlening van de Lister locatie is er ook bij. 

Samen met jou kijken we of de locatie goed past bij jouw hulpvraag. We praten ook over de begeleiding. Hoe deze eruit moet zien. Als de kennismaking positief is, maken we afspraken over je verhuizing. We spreken dan ook af wanneer je zorg start.

Vragen?

Stel je vraag per mail of bel ons op werkdagen. Dat kan tussen 9.00 – 13.00 uur.