Cliëntenraad
Medezeggenschap is meedoen en meebeslissen. Lister vindt dat erg belangrijk.
De cliëntenraad doet dat voor de cliënten van Lister. De raad behartigt hun belangen. Zij komt in actie als zij meerdere keren hoort dat het niet goed gaat met de belangen van cliënten.
Samen zorgen we dat de ondersteuning beter wordt. En dat de ondersteuning zo goed mogelijk past bij de wensen van cliënten.
Wat doet een cliëntenraad?
- De cliëntenraad vertegenwoordigt alle ggz-cliënten van Lister.
- De cliëntenraad behartigt de belangen van deze cliënten.
- De raad neemt actie als zij hoort dat het niet goed gaat met de belangen van cliënten.
- De cliëntenraad komt vaak samen met de raad van bestuur van Lister. Zij praat ook vaak met de raad van toezicht en medewerkers.
- De cliëntenraad ontwikkelt initiatieven die voor de cliënten belangrijk kunnen zijn. Hierbij zijn ideeën van cliënten van het grootste belang.
Hoe werkt de cliëntenraad?
- De cliëntenraad bestaat uit ongeveer 10 leden.
- De raad wordt geholpen door 2 ondersteuners.
- De raad vergadert 2 of 3 keer per maand.
- De raad heeft een dagelijks bestuur. Dit bestuur bestaat uit de voorzitter en de secretaris.
- Eén van de ondersteuners is ook aanwezig bij de vergaderingen van het dagelijks bestuur.
Spreekuur
De cliëntenraad heeft iedere week spreekuur. Cliënten kunnen dan met de raad praten. Op het spreekuur kun je ook vragen stellen over de cliëntenraad zelf.Je kunt de cliëntenraad op donderdagmiddag bereiken. Dan zijn ze op het kantoor aan de Wittevrouwensingel 102. Je kunt bellen, maar je kunt ook naar het kantoor komen. Dat kan tussen 12.00 en 14.00 uur. Het is handig om een afspraak te maken voordat je komt.
Hoe kun je de cliëntenraad bereiken?
Het adres van de cliëntenraad van Lister is:
Het mailadres van de raad is:
Het telefoonnummer van de raad is:
De cliëntenraad heeft ook een eigen website. Dat is: